Przedmiotowy System Oceniania z języka angielskiego
dla klas I – III SP (rok 2013/14)
Obowiązujące podręczniki
Klasa I – Bugs World 1
Klasa II – Fairyland 2
Klasa III– Fairyland 3
Obowiązujące wyposażenie na zajęciach
Podręcznik, zeszyt ćwiczeń, przybory do pisania, zeszyt przedmiotowy (jeśli jest zalecony przez nauczyciela prowadzącego).
Metody i formy sprawdzania osiągnięć uczniów w klasach I-III
Pisemne: praca klasowa, test, kartkówka, zadanie domowe.
Ustne: dialogi, odpowiedzi na pytania, opowiadanie, opisywanie, aktywność werbalna recytacje, piosenki, rymowanki.
Zadania domowe (zadania domowe: niezgłoszenie nieodrobionego zadania domowego – zaznaczane w dzienniku minusem (dopuszcza się 4 minusy, powyżej-ocena ndst.),
Zadania dodatkowe : projekty, plakaty i inne.
Aktywność: ocenianie na podstawie obserwacji i notatek nauczyciela.
Ocena semestralna i roczna jest ocena opisową
o Ocena opisowa to ustne lub pisemne poinformowanie o postępach ucznia.
Podstawą do ustalenia oceny semestralnej i rocznej są minimum 5 ocen cząstkowych.
Kryteria oceniania
Oceniając należy wysiłek ucznia i jego postępy w praktycznej nauce języka. Ocena powinna
promować rozwój językowy i społeczny ucznia, wyraźnie wskazywać dziecku, co osiągnęło,
co zrobiło dobrze, ile potrafi, a czego jeszcze nie umie i jak może pracować nad uzupełnieniem braków. Ocena ma też dawać informację o aktywności dziecka i jego zaangażowaniu w proces uczenia się.
Szczegółowe kryteria oceniania dla uczniów poszczególnych klas zamieszczone są na stronie internetowej szkoły .
Klasa I
Ocena bardzo dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawidłowo reaguje na polecenia,
– poprawnie używa poznane słownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– starannie wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego,
– używa poznane słownictwo, ale zdarzają mu się błędy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ćwiczenia.
Ocena dostateczna
– uczeń jest mało aktywny na lekcji,
– bierze udział w śpiewaniu piosenek, ale mało aktywnie,
– bierze udział w grach i zabawach,
– ma kłopoty z recytacją rymowanki,
– ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zasób słownictwa,
– powtarza nieprawidłowo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dopuszczająca
– uczeń nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanował podstawowego słownictwa,
– nie rozumie poleceń,
– nie potrafi powtórzyć za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiotów,
– nie angażuje się w gry, zabawy, projekty,
– nie wykonuje ćwiczeń.
Klasa II
Ocena celująca
– uczeń uzyskał maksymalna ilość punktów z testu, który sprawdza umiejętności językowe i jest zgodny z programem nauczania języka angielskiego (DKW-4014-6/99) oraz treściami szczegółowymi zawartymi w podręczniku New Bingo.
Ocena bardzo dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawidłowo reaguje na polecenia,
– poprawnie używa poznane słownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– starannie wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego,
– używa poznane słownictwo, ale zdarzają mu się błędy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ćwiczenia.
Ocena dostateczna
– uczeń jest mało aktywny na lekcji,
– bierze udział w śpiewaniu piosenek, ale mało aktywnie,
– bierze udział w grach i zabawach,
– ma kłopoty z recytacją rymowanki,
– ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zasób słownictwa,
– powtarza nieprawidłowo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dopuszczająca
– uczeń nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanował podstawowego słownictwa,
– nie rozumie poleceń,
– nie potrafi powtórzyć za nauczycielem nazw wprowadzanych przedmiotów,
– nie angażuje się w gry, zabawy, projekty,
– nie wykonuje ćwiczeń.
Klasa III
Ocena celująca
– uczeń uzyskał maksymalna ilość punktów z testu, który sprawdza umiejętności językowe i jest zgodny z programem nauczania języka angielskiego (DKW-4014-6/99) oraz treściami szczegółowymi zawartymi w podręczniku New Bingo.
Ocena bardzo dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– prawidłowo reaguje na polecenia,
– poprawnie używa poznane słownictwo,
– poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– starannie wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dobra
– uczeń jest aktywny na lekcji,
– aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,
– aktywnie bierze udział w grach i zabawach,
– recytuje rymowanki,
– potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego,
– używa poznane słownictwo, ale zdarzają mu się błędy,
– powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów, ale nie zawsze poprawnie,
– wykonuje projekty i ćwiczenia.
Ocena dostateczna
– uczeń jest mało aktywny na lekcji,
– bierze udział w śpiewaniu piosenek, ale mało aktywnie,
– bierze udział w grach i zabawach,
– ma kłopoty z recytacją rymowanki,
– ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela,
– zna ograniczony zasób słownictwa,
– powtarza nieprawidłowo za nauczycielem nazwy wprowadzonych przedmiotów,
– wykonuje projekty oraz ćwiczenia.
Ocena dopuszczająca
– uczeń nie jest aktywny na lekcji,
– nie opanował podstawowego słownictwa,
– nie rozumie poleceń,
Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń, który: nie opanował elementarnych sprawności w pisaniu mówieniu, czytaniu, rozumieniu określonych w programie nauczania j.angielskiego, nawet przy pomocy nauczyciela nie jest w stanie rozwiązać zagadnień o elementarnym stopniu trudności, nie wywiązuje się z poleceń i nie wyraża chęci poprawienia ocen niedostatecznych.